OCR hřiště Čelákovice

Přijďte si potrénovat netradiční prvky na naše OCR hřiště kousek od centra Čelákovic! S laskavým svolením města Čelákovic jsme vybudovali v areálu městského stadionu volně přístupný tréninkový prostor, který se neustále snažíme vylepšovat a budeme moc rádi, když vám poslouží. 

Prosíme vás, abyste na něm nic neničili, nebrali, ale ani nepřemisťovali. 

Postupně zde budeme zveřejňovat jednotlivé překážky a rady, jak se zdolat. Pokud se vám naše hřiště líbí, dejte nám like na FB 😉

0
Hotových překážek

Atlas stone se zdá poměrně technicky lehkou překážkou, ale je zrádná. Jednak dokáže sebrat sílu, ale hlavně je důležité dbát na správnou techniku provedení! Je nesmírně důležité vyhnout se zvedání kamenů tzv. “na prasáka” – to znamená v předklonu! Je to totiž nejrychlejší způsob jak si přivodit výhřez ploténky. Máte tedy minimálně 2 varianty, jak překážku zdolat zdravě. Jednou je zvednutí koule v postoji pro mrtvý tah. Tam se ale ne každý dostane díky zkráceným svalům. Jistotou je tedy kleknutí na kolena, navalení koule do klína a následné vstávání přes výpad. 

Kůly jsou velmi náročnou balanční překážkou. Sice již ze závodů Spartan zmizeli, nicméně jsou perfektní pro trénink rovnováhy. Lidé si často neuvědomují možná rizika a na překážku vletí jako velká voda, což zpravidla končí úrazem. Přitom s trochou rozvahy a tréninku se dá překážka zdolat naprosto bezbolestně 🙂 Vždy je důležité vyrovnat si stojnou nohu tak, abych dokázal bezpečně stát jen na ní. Pak mohu výpady jít kupředu. Výpad nám pomůže snížením těžiště ke zvýšení rovnováhy a eliminuje kývání. 

Na zbudování klasické Z-Wall teprve pracujeme. Už nyní si ale můžete vyzkoušet překonání rovné části stěny. Držet se můžeme jen chytů, nikoliv svislých ani vodorovných hran. Je dobré nacvičit si oba způsoby výměny nohou. Tedy jak prohození stojné nohy poskokem v přítahu na rukou, tak i tzv. provléknutí nohy podél stěny.

Pokud se naučíte zdolat náš Olympus, na závodech pro vás bude dětskou překážkou! Máme zřejmě ten největší Olympus, alespoň v ČR 😉 Je jednou tak dlouhý, než ho znáte ze závodů, je více na kolmo a má menší díry pro úchop! Pro zdolání můžete použít jak díry, tak řetězy. 

 

Základní balanční překážka – ideální pro nácvik rovnováhy. Pokud ji zvládnete ve standardní verzi, můžete si ji ztížit všemožnými způsoby. Přidáním závaží, chůzí pozpátku apd…

Převracení pneumatiky je klasickou silovou disciplínou. Na závodech patří k těm nejjednodušším překážkám, nicméně i tam si lze špatnou technikou ublížit. Pneumatiku vždy zvedejte technikou mrtvého tahu, ne s vyhrbenými zády! 

Pás pneumatiky bývá někdy využit jako překážka na závodech. Proto máte i u nás možnost si nacvičit rychlý “průlet” překážkou 😉 

Oštěp je závodní klasikou – a pro většinu lidí je trefa 50:50. U nás máte k dispozici prozatím balík slámy – do budoucna je v plánu sofistikovanější terč 🙂 Oštěpy jsou z bezpečnostních důvodů uschovány a jsou k dispozici jen na našich trénincích. Tak přijďte natrénovat a poměr úspěchu změnit ve váš prospěch 😉